Praktisk lederuddannelse

Ledelse på den fede måde

- Uddannelsen tilrettelagt specielt for køkken- og kantineledere, der har lyst til at udvikle sig på det personlige plan

- Vi arbejder praktisk ud fra dit ståsted uden højtflyvende teorier. Uddannelsen foregår på dit territorie i din virksomhed. Vi kommer meget gerne, men der er kamp om pladserne i kalenderen.

Jeg behøver ikke vide mere. Jeg ringer!

Ledelse på den fede måde er en praktisk lederuddannelse. Du kommer til at kunne gå direkte hjem i din virksomhed og implementere de strategier og værktøjer, vi har arbejdet med. Det lover vi dig! Den praktiske tilgang ligger i de mål, du sætter dig, fra vi starter til vi slutter uddannelsen. Og i de delmål vi holder dig op på.

Hvordan får jeg tid til at blive en bedre leder? 

Et typisk delmål bunder i det spørgsmål. Lederens største udfordring handler nemlig om at skabe tid. Og undskyldningen for ikke at arbejde med de fastsatte delmål, har prioritering af virksomhedens drift som omdrejningspunkt.

Derfor holder vi dig op på dine overordnede mål og på dine delmål. Vi kommer hele tiden og prikker til dig i vores individuelle opfølgninger, så vi sikrer os, at du og dit team kommer ud over stepperne.

GARUDA test: Før det første modul, skal alle deltagerne udfylde en GARUDA test. Det hjælper os til at danne et godt overblik over, hvilken type leder vi arbejder med.

1. modul: Adfærd som leder

På baggrund af GARUDA testen har vi analyseret på din ledelsesstil og fået indsigt i, hvordan du rammer dine kollegaer/medarbejdere. Vi gennemgår testen, mens vi arbejde med spørgsmålene:

  • Hvad er adfærd i teori og praksi
  • Hvorfor reagerer jeg, som jeg gør?
  • Hvordan er jeg som leder?

Den første individuelle opfølgning: Sparring på din profil.


2. & 3. model: Ledelse i praksis

Ledelse i praksis forløber over 2 sammenhængende dage. Her arbejder vi intensivt med al praktik vedrørende ledelse og om en leders rolle spundet op på ledelsesteori og en masse praktiske øvelser. Her handler det om:

  • Den nærværs-trænende leder
  • Lederen, der går forrest. Fra strategi til synlig ledelse
  • Lederen, der forstår at sætte det rigtige hold og efterfølgende udvikle og pleje det
  • Den effektive og målrettede leder
  • Organisering og delegering
  • De selvkørende medarbejdere
  • Stabilitet contra dynamik
  • At sætte handling bag
  • Dyrke styrker og håndtere svagheder
  • Succeskriterier i mit job

4. modul: Kommunikation

God kommunikation handler om at kunne målrette sin kommunikation mod forskellige medarbejder og samtidig opnå det resultat, at alle føler, I taler samme sprog. Den daglige kommunikation handler om:

  • Kropssprog
  • Stemmeføring
  • Den måde, vi siger tingene på
  • Den måde, vi er på som mennesker.

På 4. modul tager vi fat i alle aspekter af den svære samtale. Vi træner kommunikation mellem leder og medarbejder via cases og dine egne erfaringer. Du går hjem fra 4. modul med en masse praktiske værktøjer og et godt indblik i, hvad en god og positiv kommunikation gør for relationen mellem dig og dine medarbejdere.

Har du også et halvt socialkontor siddende i din virksomhed eller i dit team?

Ja, det er måske et lidt flabet spørgsmål, men ikke desto mindre relevant. For du har sikkert også medarbejdere siddende, som har fulgt dig fra andre virksomheder, eller som er dine private venner. Medarbejdere, du ikke ville ansætte, hvis de søgte en stilling hos dig i dag –

  • Hvilke udfordringer har du i den relation?
  • Hvorfor bliver du ved med at accepterer de hændelser, som hverken er sunde for den givne medarbejder eller for teamet?
  • Hvordan opbygger du det rigtige team?
  • Hvordan kan du måle på, om det er tilfældet?

5. modul: Salg og service

Modul 5 handler om selve salget og den gode service. Vi tror på, at alle skal kunne sælge, også selvom du ikke har direkte kundekontakt. Det skal du kunne for at være den bedste ambassadør for virksomheden. I forbindelse med salg og service kommer vi ind på:

  • Hvordan du skaber omsætning?
  • Hvordan alle led i salget bliver påvirket af kvalitet og service?

Service: Her fokuserer vi på træning i at give kunden den bedste service. I at nå helt ud til kunden. Om opdragelse og ydmyghed. Vi sætter fokus på de fordele, der kommer af ydmyghed.

De 2 sidste individuelle opfølgninger bliver ofte valgt efter 5. modul. Her går vi i dybden med de muligheder og udfordringer, du kommer til at arbejde videre med.

Er du klar til ledelse på den fede måde?

Vores lederuddannelse foregår på dit territorie i din virksomhed. Vi kommer meget gerne, men der er kamp om pladserne i kalenderen. Tiden er knap. Så ring til os! Det er gratis at drøfte dit behov for uddannelse.

RING TIL AKTIV FOKUS