Gør I det, I tror, I gør?

Er du i tvivl om, hvordan din forretning bliver set af dine kunder?

Hos Aktiv Fokus hjælper vi dig til en bedre indsigt i form af Mystery Shopping. Som Mystery Shopper analyserer vi din forretning fra en almindelig kundes synspunkt og aflægger rapport om, hvilke oplevelser vi får, når vi besøger dig.

Vi har 4 kriterier, vi altid undersøger:

1. Hvordan ser der ud?

Før en kunde møder de ansatte eller bliver bidt af dine produkters design og funktion, ser kunden butikkens facade. Er din facade velholdt, får kunden lyst til at gå ind i butikken. Det ydre er lige så vigtigt, som at dine sælgere er velklædte, at der er rent og at dine hylder er fyldt op. Vi skaber overblik over –

• Hvad dine kunder ser, når de kommer til din butik
• Hvad der byder dem velkommen, når de træder ind ad døren.

2. Hvordan er atmosfæren?

Når vi kommer ind i forretningen, er det atmosfæren, vi behandler. Fremtræder din forretning på en indbydende måde? Virker den professionel og imødekommende?
Dine medarbejdere skaber den atmosfære, der er i butikken. Bliver kunden budt velkommen og mødt med et smil – og selvom en ekspedition er i gang? Eller bliver der snakket privat bag disken?

3. Bliver kunden serviceret?

Dine ekspedienter er din forretnings ansigt udadtil. Leverer de ikke den service, du forventer? Har du målt på -

• Hvor lang tid går der, før en kunde bliver kontaktet af en ekspedient, når kunden kommer ind i din forretning?
• Hvor lang tid bliver ekspedienten ved hver kunde?
• Hvor effektiv er ekspedienten rent salgsmæssigt?

4. Sælger du til kunden?

En ting er service, noget andet er salg. Går en kunde ind i din forretning og køber det, han kom efter, er han blevet serviceret. Vi har ikke solgt.

Mange gange har kunderne et udækket behov, som vi skal være dygtige til at afdække og sælge ind til. En effektiv sælger sørger for, at kunden forlader din forretning med flere ting, end han kom for at købe. Samtidig har kunden en følelse af at have fået præcist dét, han kom efter.

Vi arbejder ud fra dine specifikke undersøgelseskriterier

Mange firmaer har helt specifikke områder, de gerne vil have undersøge. Vi vil gerne høre om dine udvalgte undersøgelseskriterier, så vi kan skaffe dig præcist den information, du har behov for. Vil du vide mere om, hvordan dine medarbejderes håndterer travle kunder, klager eller har manglende teknisk viden? Eller mangler du et skub til at sætte gang i forbedringer af din forretning?

Mystery Shopping er også en god måde at følge op på ændringer, du har igangsat, i forbindelse med salg, arbejdsmetoder eller forretningens fysiske omgivelser, hvis du er i tvivl om, at ændringerne har båret frugt.

Ring til os! Vi tropper ikke op med skæg og blå briller. Vi hjælper dig til bedre resultater.

KONTAKT AKTIV FOKUS