Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Prøv at se på en forhandling som en sport. Dem der ofte får et godt resultat i en forhandling, er dem der inden selve forhandlingen har forberedt sig grundigt, og gjort sig de rigtige overvejelser. Nogen er måske endda gået så langt, at de har øvet med en kollega. Tror du de har en større chance for et godt resultat?

En forhandling handler typisk om to parter der skal prøve at blive enige om et resultat. Det vi skal have fokus på er, at det ikke handler om at vinde eller tabe. Når begge parter går fra en forhandling med tanken om, at det var en god forhandling og vægtskålene blev fordelt retfærdigt, så er der også en chance for, at de gerne vil forhandle med modparten igen en anden gang. 

Du skal forberede dig til en forhandling, du skal vide hvad dit behov er, og hvad modpartens behov og forventninger er. Når du har styr på det, så skal du vide hvordan I opnår det, og finder en fælles løsning og fordeling som begge parter har det godt med. 

Til sidst skal du så kunne lukke forhandlingen, og sørge for at få aftalt hvad næste step er.

Forventningsafstemning er vigtig i starten af en forhandling, men absolut lige så vigtig til sidst, så begge parter er enige om hvad der er aftalt.

Dit udbytte efter workshoppen

  • Teori og praksis omkring hele forhandlingssituationen
  • Du ved hvordan du kan anvende persontyperne i forhandling
  • Du får værktøjerne til at forberede dig til en forhandling
  • Kan gennemtænke en forhandlingsstrategi og har flere taktikker 
  • Du kender og kan spotte de forskellige faser i forhandlingen 
Salgets 6 faser
Forhandlingsteknik
Mødebooking
Konflikthåndtering
Præsentationsteknik
Adfærd